woensdag 25 maart 2015

Deo maken

Ik maak al een hele poos zelf mijn deo. Nou kun je denken, er is zoveel deo te koop, ook meukvrije deo, maar ik merk dat ik dan toch niet zo fris ruik aan het einde van de dag. Dus ik heb wat gegoogeld en kwam op het volgend recept uit:

2 eetlepels kokosolie ( ik gebruik de ontgeurende kokos )
2 eetlepels maizena
2 eetlepels baking soda ( te koop in de toko )
een paar druppeltjes etherische olie. Ik gebruik Salie. Is desinfecterend en antibacterieel.

Je laat de kokosolie smelten au bain marie, of zachtjes in een pannetje. Dan doe je er de baking soda en de maizena bij. Goed roeren en op het laatst de etherische olie. Je kunt nog variëren met iets minder maizena of baking soda. Niet iedereen kan goed tegen de baking soda.
Het ruikt echt anders dan de deo's uit de winkel. Mijn zoontje vindt het ronduit stinken, maar die heeft ook een hele gevoelige neus. Je zou kunnen variëren met de etherische olie. De deo wordt hard, maar smelt al snel door je lichaamswarmte. Ik schraap er meestal een beetje uit, en smeer het daarna onder mijn oksels. En echt waar, het werkt!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten